DISKUZE

Dobrý den, chtěla bych poprosit o názor. V únoru jsem měla podstoupit Ket, ale byl zastaven z důvodu nízké sliznice (7mm) a to i po užívání estrofermu 2-1-2. Estroferm jsem vysadila a už 43 dnů čekám na menstruaci. Mohou za to hormony? Před užíváním hormonů jsem měla pravidelnou menstruaci. Před IVF jsem podstoupila 3 inseminace a sliznici jsem měla vždy 9 mm a nyní se to protahuje právě kvůli sliznici. Děkuji za odpověď

Klára

Dobrý den, paní Kláro,

za dostatečně vysokou sliznici považuji endometrium 6 mm. Pokud berete jen Estrofem, dochází ke krvácení ze spádu hormonů. Před menses by se měl podávat i progesteron, který endometrium sekrečně změní a zvýší pravděpodobnost menses.

Pokud nemáte menses 45 dní, měla byste jít do Vašeho centra a ptát se co se bude dít…

Nevím kolik je Vám let, ale píšete, že jste měla pravidelnou menses. Pak nevím, proč Vám dávají Estrofem a ještě v takové dávce….

S pozdravem

prim. MUDr. Pavel Texl