Dobrý den,

na žádost doktorky jsem začala brát duphaston na pravidelnost menstruace. Vzala jsem si ho tak jak mi bylo řečeno, menstruace se mi dostavila přesně 29. den, jenže trvala 7 dní, potom jsem měla klid a teď 13. den od menstruace krvácím a hodně, prosím vás co to může značit??? Děkuji

Niki

Dobrý den, paní Niki,
Duphaston je gestagen, který se většinou užívá 10 dni ve druhé polovině cyklu. Smyslem podání je zpravidelnění cyklu v případech, kdy je málo vlastních gestagenů – není ovulace, nebo je nedostatečná funkce žlutého tělíska. Pokud nyní krvácíte mimo cyklus, bude vhodná kontrola u gynekoložky. Příčin může být celá řada, od hormonální poruchy po nález slizniční abnormality.

S pozdravem

MUDr. Jakub Texl


Může to být znak ovulace? Volala jsem mé gynekoložce a ta mi řekla, že pokud budu krvácet déle než 3 dny, tak mám přijít.

Niki

Ovulaci může provázet slabé, většinou jednorázové zakrvácení (zašpinění), jedná se o přechodný pokles hladiny hormonů. Píšete, že krvácíte “hodně”, toto lze na dálku jen velmi obtížně posoudit. Každé větší krvácení mimo cyklus by měl vyšetřit lékař.
S pozdravem
MUDr. Jakub Texl